Hyvä on laulajan laulella!

Hollolan Viihdekuoro osallistui laulaen yhteisen hyvän keräämiseen, kun Hollolan Lions Club järjesti hyväntekeväisyyskonsertin Hollolan Sovituksenkirkossa sunnuntaina 30.10.2022.
Viihdekuoro esitti konsertissa kolme konsertin luonteeseen ja kirkkoon sopivaa laulua: Rauha, Halla ja etelätuuli sekä Hyökyaalto. Konsertin lopuksi kaikki kuorot ja esiintyjät lauloivat yhdessä Finlandian.

Yleisöä oli saapunut Sovituksenkirkkoon ilahduttavan runsaasti. Hollolan Lions Club ohjasi käsiohjelman ja kahvilan myynnistä saadut tuotot ukrainalaisten ja hollolalaisten nuorten harrastustoiminnan tukemiseen.

Hollolan Viihdekuoro sai laula hyvää yhdessä Hollolan naislaulajien, Hämeenkosken mieskuoron ja Lauluyhtye Cayan kanssa. Lisäksi konsertissa esiintyivät Lahden konservatorion nuoret esiintyjät ja hollolalainen seniorilaulaja Pekka Vaattovaara. Yhteensä kuorolaisia ja esiintyjiä oli noin 70.

Sovituksenkirkko loi upeat puitteet konsertille ja laulajille. Kirkko on valoisa ja avara, ja sen akustiikka on hämmentävän upea. Stemmat soivat ja kuulostivat niin upeilta, että hyvä siinä oli laulajan laulella. Kuorojen ja esiintyjien yhteisesityksenä laulettu Finlandia soi kirkossa todella arvokkaasti. Yleisökin kuunteli Finlandiaa seisaaltaan.  Yleisön reaktio ja upealta kuulostava Finlandia jätti ainakin minun laulumuistoihini ikuisen muistijäljen.

Osallistumisen ja laulamisen ohella konsertissa oli samalla myös erinomainen mahdollisuus nähdä ja kuulla myös muita kuoroja ja esiintyjiä. Oli hämmästyttävää havaita, miten pienellä Hollolan alueella, toimii näinkin erilaisia ja taitavia kuoroja ja laulajia. Lahden konservatorion nuoret vaikuttivat yleisöön nuorella taitavuudellaan ja Pekka Vaattovaara ikivihreillä sävelillään.

Kiitos Hollolan Viihdekuoro ja kuoromme johtaja Marko Kemppi! Ohjelmistoon valitut laulut sopivat hyväntekeväisyyskonserttiin erinomaisesti. Lauloimme yleisölle ensin rauhaa, hallaa ja etelätuulta, sitten hyökyaaltoa, jonka hyvät aallot tempaisivat yleisön jopa mukaansa. Hyvä siinä oli laulajan laulella!

Riitta Yrjänä, sopraano, tiedottaja