Iltamat Kirka & Juice 12.10.2019

Teksti: Sinikka Vilen

Kukko-talossa 12.10. järjestetyt iltamat onnistuivat mainiosti. Talo on jo itsessään kuin luotu iltamajärjestelyihin. Liput myytiin loppuun ja talo täyttyi kuoromusiikin ystävistä viimeistä piirtoa myöten. Iltamajärjestelyt hoituivat kuorolaisten talkootyönä tyyliin ”jokaiselle jotakin”. Järjestelyihin ottivat osaa myös aivan äskettäin kuoroon liittyneet jäsenet, mikä on ison kiitoksen paikka!

Ohjelmajuonnot jakautuvat kuorolaisille ja heistä äänessä olivat; Hanna Dogan, Eeva Ikonen, Tuire Viljanen, Sari Heinonen, Heikki Mattila (Juice) ja Jouko Järvinen (Kirka). Heille myös kiitokset tärkeästä ja näkyvästä suorituksesta.

Hanna Dogan juontaa

“Kirka” ja “Juice”

Rohkeat kappalevalinnat upposivat yleisöön

Ohjelma osuus koostui kuoronjohtaja Marko Kempin ja muutaman kuorolaisen kokoamasta mielenkiintoisesta materiaalista, jota Juice ja Kirka aikoinaan tuottivat. Herrojen syntymästä tulee piakkoin kuluneeksi seitsemänkymmentä vuotta, mutta se ei estänyt heitä saapumasta paikan päälle kertomaan ja valottamaan niitä tuntoja, mitkä ohjelmassa olevien kappaleiden tekovaiheessa kulloinkin vallitsivat. Heidän ajatuksensa synnyttivät yleisössä iloisia naurun ryöpsähdyksiä. No, onhan esim. Juice erittäin lahjakas sananikkari ja lisäksi molemmat heistä omaavat loistavan kyvyn sekä syvien vesien kuin myös herkkien tunteiden tulkintaan.

Kuoro onnistui huolellisen suunnittelun ja ideoinnin tuloksena avaamaan herrojen tuotannosta aivan uusia näkymiä. Rohkeat kappalevalinnat upposivat iltamayleisöön, joka palkitsi esitykset ja kuoron vaivannäön runsain abloodein.

Tanssi on iso osa iltamia

Musiikkiosuuden jälkeen seurasi arpajaispalkintojen arvonta ja tämän session juonsi Johanna Rehula. Arvonnan ja iltamakahvien aikana tyhennettiin keskilattia tuoleista talkoovoimin, että tanssit saatiin alkuun. Tanssit olivat ennen vanhaan iltamissa se odotetuin ohjelmanumero ja siltä se näytti nytkin, sillä niin moni iltamavieras heittäytyi tanssin pyörteisiin heti kun tanssiorkesteri Primavistas, solistinaan Marko Kemppi soittivat tanssien alkuvalssin.